მე–7 კლასი
სასწავლო საგნის
სახელწოდება
|
ინგლისური ენა
|
მასწავლებელი
|
ნინო კალანდია
574–71 7120 591
99 39 29
ninokalandia@rambler.ru
|
სწავლების კლასი,
საფეხური
|
VII კლასი,
საბაზო საფეხური
|
სახელმძღვანელო
|
New Inspiration
1 A1 Judy Garton-Sprenger, Philip
Prowse
|
სასწავლო საგნის ხანგრძლივობა და საათების რაოდენობა
|
2 სემესტრი, პირველი
სემესტრი–41 სთ, მეორე სემესტრი–58სთ
35 სასწავლო კვირა, 99 სთ.
|
სასწავლო საგნის სტატუსიმოცემულ კლასში
|
ძირითადი სასწავლო
საგანი (I უცხოური ენა)
|
სასწავლო კურსის ზოგადი
აღწერა
|
New inspiration 1 არის
სახელმძღვანელო, რომელიც მაქსიმალურად არის მორგებული სწავლების თანამედროვე სტანდარტებს.
ის გვთავაზობს სასწავლო რესურსების საკმაოდ დიდ არჩევანს, რაც უზრუნველჰყობს
სასწავლო პროცესის პროდუქტიულობას და მაღალ შედეგს, ამის გარდა პედაგოგს აძლევს
საშუალებას, უფრო მეტად დაეხმაროს მოსწავლეებს ენის შესწავლის ყველა უნარის
განვითარებაში.
სახელმძღვანელო შეესაბამება ეროვნული სასწავლო გეგმის
მოთხოვნებს და ხელს უწყობს აღნიშნული კლასის საგნობრივი პროგრამის ყველა
მიმართულებების შედეგების მიღწევას. სახელმძღვანელო ითვალისწინებს მოსწავლის
ასაკობრივ თავისებურებებს და მოზარდთა ინტერესის სფეროს, რაც შემდეგ სამეტყველო
ფუნქციებში გამოიხატება: სოციალური ურთიერთობები, ინფორმაციის გაცვლა,
აღწერა/დახასიათება, გემოვნება, შეფასება, გრძნობები, რეაქციები, დროსა და
სივრცეში ორიენტირება, ნებართვა, ვალდებულებები, აკრძალვა, ლოგიკური კავშირები,
ინტერაქცია სხვადასხვა სიტუაციებში, რასაც სახელმძღვანელო მთლიანად მოიცავს.
სახელმძღვანელოში წარმოდგენილი მასალა ხელს უწყობს
მრავალმხრივი ხედვის ჩამოყალიბებას საკითხის ირგვლივ, ანვითარებს ანალიზისა და
სინთეზის უნარს, ასევე ხელს უწყობს მულტიკულტურული ღირებულებების ჩამოყალიბებასა
და განვითარებას, რომლებიც ზოგადი განათლების ეროვნულ მიზნებშია წარმოდგენილი.
სამუშაო რვეულში გრამატიკული სავარჯიშოების შესრულება
მოსწავლეებს ეხმარება, კარგად შეიმეცნონ ენის სტრუქტურა და მინიმუმამდე
დაიყვანონ გრამატიკული შეცდომები. მოსმენის სავარჯიშოები ავითარებს მოსმენილი
ტექსტიდან შინაარსთან ერთად დეტალებისა და სპეციფიკური ინფორმაციის აღქმის
უნარს. საუბრის სავარჯიშოები ეხმარება მოსწავლეს ბუნებრივი ინტონაციისა და სწორი
გამოთქმის შესწავლაში. ტექსტის წერაზე ორიენტირებული სავარჯიშოები კვლავაც წერის
უნარების გაუმჯობესების ძირითადი საშუალებაა, რასაც შემდგომში მოსწავლის მიერ
თავად შედგენილი ტექსტის წერა მოსდევს. მოსწავლეებს მოეთხოვებათ საკუთარი პორტფოლიოების
(ნაშრომების ისტორია) წარმოება, რაც ნათლად ასახავს მათ სწავლის პროგრესს და
დამოუკიდებლად სწავლის სურვილს აღუძრავს.
|
სასწავლო საგნის
აუცილებელი საბაზისო კომპეტენციები
|
მოსწავლეს უნდა ჰქონდეს მზაობა A1 დონისათვის, ფლობდეს დაწყებითი საფეხურის
ბოლო ეტაპის სტანდარტით გათვალისწინებულ გრამატიკულ სტრუქტურებს და
ლექსიკურ მარაგს.
|
საგნის სწავლების მიზანი და ამოცანები
|
განუვითაროს მოსწავლეს უცხოური ენის სტანდარტის, ს2დონით გათვალისწინებული მიმართულებების (მოსმენა,
კითხვა, წერა, ლაპარაკი, კულტურათა დიალოგი, უცხოური ენის პრაქტიკული გამოყენება
(მედიაცია), სწავლის სწავლა) მოთხოვნის შესაბამისი ცოდნა და უნარ–ჩვევები.
მოამზადოს მოსწავლე Inspiration 2 (A2 დონე) წიგნისთვის.
|
სასწავლო კურსის
მისაღწევი შედეგები
|
კურსის წარმატებით დამთავრების შემთხვევაში მოსწავლებს
უნდა შეეძლოს:
მოსმენა: მასწავლებლის
მითითებებისა და სავარჯიშოს ინსტრუქციების მოსმენა და გაგება.ნაცნობ თემატიკაზე
აგებული ტექსტის (დიალოგის/ მონოლოგის) მოსმენა და
გაგება.საინფორმაციო აუდიოჩანაწერების (ამინდის პროგნოზი,სპორტის ახალი ამბები)
მოსმენა და გაგება.საზოგადოებრივი თავშეყრის ადგილებში გაკეთებული განცხადებების
მოსმენა და გაგება.მარშრუტის მოსმენა და გაგება.სათანადო სტრატეგიების
გამოყენება შინაარსის გაგების გაადვილების მიზნით.
კითხვა: წაიკითხოს და გაიგოს
საჯარო წარწერები (მაგ., გამაფრთხილებელი წარწერა,
ინფორმაცია ყიდვა-დაქირავების შესახებ, მემორიალური დაფა, სხვადასხვა ტიპის აბრა
და სხვა).წაიკითხოს
და გაიგოს მარტივი კორესპონდენცია (სხვადასხვა ხასიათის ღია ბარათი,
პირადი წერილი). პრესაში გაეცნოს ყოფითი ხასიათის
ინფორმაციულ ტექსტებს ,წაიკითხოს და გაიგოს სარეკლამო ხასიათის
ტექსტი (ტურისტული ბუკლეტი, აფიშა, ანონსი), შემეცნებითი ტექსტი
სხვადასხვა თემაზე(კულტურისა და საბუნებისმეტყველო სფეროებიდან),თხრობითი
ტექსტი (ცხოვრებისეული ისტორია, მოგონება, დღიური).განსაზღვროს კითხვის მიზანი და შესაბამისად გამოიყენოს
კითხვის სხვადასხვა ტექნიკა (გაცნობითი, შესწავლითი, ძიებითი).
წერა: ნიმუშის მიხედვით შეადგინოს სხვადასხვა შინაარსის
ღია ბარათი, მისწეროს წერილი თანატოლს,ახლობელს (ხელნაწერი ან ელექტრონული ვერსია), შექმნას სარეკლამო ხასიათის ინფორმაციული ტექსტი (ბუკლეტი, აფიშა), შეადგინოს ყოველდღიურ ცხოვრებასთან
დაკავშირებული ინფორმაციული ხასიათის ტექსტები (მაგ., საქმიანი განცხადება, ინტერვიუ,
ტელეპროგრამა).
მიმართოს წერის სათანადო
სტრატეგიებს და
დაიცვას წერის სათანადო სტრუქტურა.
ლაპარაკი: ინტერაქციაში მონაწილეობა, თავი გაართვას სატელეფონო საუბარს, ისაუბროს გაბმულად,გამოიყენოსნასწავლი ენობრივ-გრამატიკული ფორმები დაზეპირმეტყველების სათანადო სტრატეგიები.
კულტურათა დიალოგი: ინფორმაციის ამოცნობა კულტურის სფეროდან, გამოიჩინოს ინტერესი და გამოავლინოს ტოლერანტული დამოკიდებულება უცხოენოვანი ქვეყნის კულტურისა და
სოციოკულტურის თავისებურებების მიმართ.
უცხოური ენის პრაქტიკული
გამოყენება(მედიაცია): უცხოურ ენაზე განახორციელოს სხვადასხვა ტიპის
პროექტი (მაგ., გამოფენა; სადღესასწაულო
სუფრა; ტურისტული ბროშურის შექმნა უცხოელებისთვის და სკოლის ვებ-გვერდზეგანთავსება; დამეგობრება მსოფლიოს რომელიმე ქვეყნის თანატოლთან, რომელიც იმავე ენას სწავლობს და სხვა).
სწავლის სწავლა: მასწავლებლის დახმარებით განსაზღვროს შესასრულებელი
დავალების მოთხოვნები. გამოიყენოს სტრატეგიული უნარები
წარმატებული სწავლის უზრუნველსაყოფად. შეძლოს რესურსების გამოყენება სასწავლო საქმიანობის
ხელშეწყობის მიზნით.მიმართოს სხვადასხვა ხერხს ლექსიკური მარაგის
განსამტკიცებლად და გასამდიდრებლად.გამოიყენოს სტრატეგიები გრამატიკის ათვისების
გასაადვილებლად.თანაკლასელებთან, მასწავლებელთან, მეწყვილესთან თანამშრომლობა
შედეგების გაუმჯობესების მიზნით.
|
სწავლების მეთოდები
|
ინტერაქტიული
მეთოდი, როლებიანი თამაშები, სიტუაციური ამოცანები, სიმულაციები, ლექცია,
დისკუსია, სასწავლო პროექტები.
|
კლასის ორგანიზაციის ფორმები
|
ჯგუფური, ინდივიდუალური,
წყვილებში, მთელ კლასთან და ა. შ.
|
სასწავლო კურსის
შეფასება
შეფასების ტიპები
შეფასების ფორმები
|
ფასდება:
ა)
საშინაო დავალება
ბ)
საკლასო სამუშაო
გ)
შემაჯამებელი სამუშაო
გამოყენებულია – განმავითარებელი, განმსაზღვრელი,
ინდივიდუალური და ჯგუფური შეფასების ფორმები, წინასწარ გამზადებული და კათედრის
სხდომაზე დამტკიცებული შეფასების რუბრიკის მიხედვით.
შეფასება ხდება 10 ბალიანი სისტემით.
|
რესურსები
|
გაკვეთილზე საჭიროებისა და თემის მიხედვით
გამოყენებულია– სახელმძღვანელო, სამუშაო რვეული, ტესტები, კომპიუტერი,
პროექტორი, მაგნიტოფონი–CD player, DVD player.
|
ელექტრონული (კომპიუტერული) პროგრამები და რესურსები
|
www. Longman.com
www. macmillanpracticeonline.com/newinspiration
www.macmillamenglish.com/inspiration
|
თემატურ–კალენდარული გეგმა
VII კლასი
20____–20____
სახელმძღვანელო: Inspiration 1
კვირეული დატვირთვა: 3
საათი
I სემესტრი – ___ გაკვეთილი, 2 შემაჯამებელი (სულ __ გაკ.)
II სემესტრი –___
გაკვეთილი, 3 შემაჯამებელი (სულ __ გაკ.)
წელიწადში ___ გაკვეთილი; ___ სამუშაო კვირა
N
|
Topics–თემა
|
Page–გვერდი
|
Vocabulary–ლექსიკა
|
Grammar–გრამატიკა
|
Teaching hours–დათმობილი საათები
|
Date–თარიღი
|
1
|
Welcome !
|
6-9
|
Countries and nationalities
|
Present simple: be
|
2 h.
|
|
2
|
Unit 1 Nice to meet you
1.1 That’s a great bag!
1.2 How old is it?
1.3 When’s your birthday?
1.4 Integrated skills: Personal information
Inspiration extra!
Culture
|
12-23
|
Possessions; prepositions of time; family members; months; personal
information
|
This/that; indefinite
article; these/those; possessive adjectives
|
11 h.
|
|
3
|
Unit 2 21st century world
2.1 She has a lovely smile
2.2 I can play the guitar
2.3 Keep still
2.4 Integrated skills: Favourite band
Inspiration extra!
|
24-33
|
Colours; clothes; musical instruments; text message abbreviations
|
Have-affirmative; can,
can’t; and, but, or; imperatives; definite article
|
11 h.
|
|
4
|
Review Units 1-2
|
34-35
|
1 h.
|
|||
5
|
Unit 3 Lifestyle
3.1 I really don’t like octopus
3.2 Does she study in the evening?
3.3 I never lift weights
3.4 Integrated skills: Personal profiles
Inspiration extra!
Culture
|
38-49
|
Food; colours; school and school subjects; leisure activities; sport
|
Present simple- affirmative,
questions, negative, short answers; adverbs of frequency
|
11 h.
|
|
6
|
Unit 4 Sightseeing
4.1 How many ghosts are there?
4.2 She is wearing a long gray coat
4.3 What’s she doing?
4.4 Integrated skills: Describing places and activities
Inspiration extra!
|
50-59
|
Tourist attractions; classroom; parts of the body; furniture and fittings
|
There is/are; present
continuous negative, questions, short answers
|
11 h.
|
|
7
|
Review Units 3-4
|
60-61
|
1 h.
|
|||
8
|
Unit 5 People and places
5.1 I’m having a wonderful life
5.2 Whose turn is it?
5.3 It’s sunnier
5.4 Integrated skill: Questionnaire
Inspiration extra!
Culture
|
64-75
|
Routines; jobs; weather; seasons
|
Present simple and present
continuous; possessive pronouns; possessive ‘s; comparative
adjectives -er, more
|
11 h.
|
|
9
|
Unit 6 Looking back
6.1 Was he the first president?
6.2 The Vikings liked music
6.3 Did he say sorry?
6.4 Integrated skills: Telling a story
Inspiration extra!
|
76-85
|
Countries; places in a town; countries; continents; food; feelings
|
Past simple: be
Past simple affirmative, questions, negative, short answers
|
11 h.
|
|
10
|
Review Units 5-6
|
86-87
|
1 h.
|
|||
11
|
Unit 7 Taking action
7.1 What are you going to do?
7.2 She loves skateboarding
7.3 The most dangerous animal
7.4 Integrated skills: Messages
Inspiration extra!
Culture
|
90-101
|
Accident and emergency; leisure activities; animals; travel
|
Going to; verb+gerund;
superlative adjectives
-est, most
|
11 h.
|
- -
|
12
|
Unit 8 Home from home
8.1 I’d like a cold drink
8.2 I haven’t got a game console
8.3 It’s different, isn’t it?
8.4 Integrated skills: Invitations and thanks
Inspiration extra!
|
102-111
|
Kitchen utensils and equipment; food and drink; family; hobbies; life in
another country
|
Some, any;
countable/uncountable nouns; question tags with be
|
11 h.
|
|
13
|
Review Units 7-8
|
112-113
|
1 h.
|
|||
14
|
Progress test 1
|
1 h.
|
||||
15
|
Progress test 2
|
1 h.
|
||||
16
|
Progress test 3
|
1 h.
|
||||
17
|
Progress test 4
|
1 h.
|
||||
18
|
Final test 5
|
1 h.
|
მე–8 კლასი
სასწავლო
საგნის სახელწოდება
|
ინგლისური ენა
|
მასწავლებელი
|
ნინო კალანდია
574–71–71–20
591–99–39–29
|
სწავლების კლასი, საფეხური
|
VIII კლასი,
საბაზო საფეხური
|
სახელმძღვანელო
|
New
Inspiration 2 A2 Judy
Garton-Sprenger, Philip Prowse
|
სასწავლო
საგნის ხანგრძლივობა და საათების რაოდენობა
|
2 სემესტრი, პირველი სემესტრი–27 სთ, მეორე სემესტრი–36 სთ
35 სასწავლო კვირა, 63 სთ.
|
სასწავლო
საგნის სტატუსი მოცემულ კლასში
|
ძირითადი სასწავლო საგანი (I უცხოური ენა)
|
სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა
|
New
inspiration 2 არის სახელმძღვანელო, რომელიც მაქსიმალურად არის მორგებული
სწავლების თანამედროვე სტანდარტებს. ის გვთავაზობს სასწავლო რესურსების საკმაოდ
დიდ არჩევანს, რაც უზრუნველჰყობს სასწავლო პროცესის პროდუქტიულობას და მაღალ
შედეგს, ამის გარდა პედაგოგს აძლევს საშუალებას, უფრო მეტად დაეხმაროს
მოსწავლეებს ენის შესწავლის ყველა უნარის განვითარებაში.
სახელმძღვანელო შეესაბამება ეროვნული სასწავლო გეგმის
მოთხოვნებს და ხელს უწყობს აღნიშნული კლასის საგნობრივი პროგრამის ყველა
მიმართულებების შედეგების მიღწევას. სახელმძღვანელო ითვალისწინებს მოსწავლის
ასაკობრივ თავისებურებებს და მოზარდთა ინტერესის სფეროს, რაც შემდეგ სამეტყველო
ფუნქციებში გამოიხატება: სოციალური ურთიერთობები, ინფორმაციის გაცვლა,
აღწერა/დახასიათება, გემოვნება, შეფასება, გრძნობები, რეაქციები, დროსა და სივრცეში
ორიენტირება, ნებართვა, ვალდებულებები, აკრძალვა, ლოგიკური კავშირები,
ინტერაქცია სხვადასხვა სიტუაციებში, რასაც სახელმძღვანელო მთლიანად მოიცავს.
სახელმძღვანელოში წარმოდგენილი მასალა ხელს უწყობს
მრავალმხრივი ხედვის ჩამოყალიბებას საკითხის ირგვლივ, ანვითარებს ანალიზისა და
სინთეზის უნარს, ასევე ხელს უწყობს მულტიკულტურული ღირებულებების ჩამოყალიბებასა
და განვითარებას, რომლებიც ზოგადი განათლების ეროვნულ მიზნებშია წარმოდგენილი.
სამუშაო რვეულში გრამატიკული სავარჯიშოების შესრულება
მოსწავლეებს ეხმარება, კარგად შეიმეცნონ ენის სტრუქტურა და მინიმუმამდე
დაიყვანონ გრამატიკული შეცდომები. მოსმენის სავარჯიშოები ავითარებს მოსმენილი
ტექსტიდან შინაარსთან ერთად დეტალებისა და სპეციფიკური ინფორმაციის აღქმის
უნარს. საუბრის სავარჯიშოები ეხმარება მოსწავლეს ბუნებრივი ინტონაციისა და სწორი
გამოთქმის შესწავლაში. ტექსტის წერაზე ორიენტირებული სავარჯიშოები კვლავაც წერის
უნარების გაუმჯობესების ძირითადი საშუალებაა, რასაც შემდგომში მოსწავლის მიერ
თავად შედგენილი ტექსტის წერა მოსდევს. მოსწავლეებს მოეთხოვებათ საკუთარი
პორტფოლიოების (ნაშრომების ისტორია) წარმოება, რაც ნათლად ასახავს მათ სწავლის
პროგრესს და დამოუკიდებლად სწავლის სურვილს აღუძრავს.
|
სასწავლო საგნის აუცილებელი საბაზისო კომპეტენციები
|
მოსწავლეს უნდა ჰქონდეს მზაობა A2 დონისათვის, ფლობდესA1 დონიs შესაფერის გრამატიკულ სტრუქტურებს და ლექსიკურ
მარაგს.
|
საგნის
სწავლების მიზანი და ამოცანები
|
განუვითაროს მოსწავლეს უცხოური ენის სტანდარტის, ს4
დონით გათვალისწინებული მიმართულებების (მოსმენა, კითხვა, წერა, ლაპარაკი,
კულტურათა დიალოგი, უცხოური ენის პრაქტიკული გამოყენება (მედიაცია), სწავლის
სწავლა) მოთხოვნის შესაბამისი ცოდნა და უნარ–ჩვევები.
მოამზადოს მოსწავლე Inspiration 3 (A2+) ან Gateway A2
წიგნისთვის.
შენიშვნა: ამ კონკრეტული კლასის შემთხვევაში
Gateway A2–სათვის.
|
სასწავლო კურსის მისაღწევი შედეგები
|
კურსის წარმატებით დამთავრების შემთხვევაში მოსწავლებს
უნდა შეეძლოს:
მოსმენა: მოისმინოს და გაიგოს უცხოენოვან თანამოსაუბრეთა
შორის მიმდინარე ინტერაქცია (დიალოგი, მონოლოგი, ინტერვიუ) ყოფით
თემებზე.მოისმინოს და გაიგოს მოკლე ინსტრუქციები, შეტყობინებები, საზოგადოებრივი თავშეყრის ადგილებში გაკეთებული განცხადებები.მოისმინოს
და გაიგოს საინფორმაციო აუდიოჩანაწერები. მოისმინოს და გაიგოს
რადიოგადაცემები (საინფორმაციო გადაცემა,
რეპორტაჟი ტურისტული მოგზაურობის შესახებ, ინტერვიუ) ნაცნობ თემატიკაზე.მიმართოს სხვადასხვა
სტრატეგიას მოსასმენი ამოცანების ეფექტურად გადაჭრის ხელშესაწყობად და მოსმენის
უნარის გასაუმჯობესებლად.
კითხვა: წაიკითხოს და გაიგოს მრავალსაფეხურიანი
ინსტრუქცია (კომპლექსური დავალების ინსტრუქცია, რჩევა-დარიგება,
თამაშის წესები, რეკომენდაციები და სხვა). წაიკითხოს და
გაიგოს სხვადასხვა სახის ინფორმაციული ტექსტი (მაგ., მასალა
საყმაწვილო ენციკლოპედიიდან, სტატია საყმაწვილო ჟურნალიდან/გაზეთიდან,
ანოტაცია, ცნობარი და სხვა).წაიკითხოს და გაიგოს ადაპტირებული ნოველა,
მოთხრობა (ან ნაწყვეტი მოთხრობიდან),კომიქსი.გააანალიზოს ტექსტი სტრუქტურული მახასიათებლების
მიხედვით, ამოიცნოს ენობრივი ფორმები და მათი ფუნქცია შინაარსიან
კონტექსტში.მიმართოს სხვადასხვა სტრატეგიას საკითხავი ამოცანების ეფექტურად
გადაჭრის ხელშესაწყობად და კითხვის უნარის გასაუმჯობესებლად.
წერა: სხვადასხვა სახის ტექსტების წერა, რომლებშიც დეტალურად აღწერს საკუთარ გამოცდილებას (მაგ.,
პირადი წერილი, დღიური). ა) წერს წერილს უცხოელ თანატოლს (ხელნაწერ ან
ელექტრონულ ვერსიას).ბ) წერს პირად წერილებს ახლობელს (ხელნაწერ ან ელექტრონულ ვერსიას). გ) წერს დღიურს.მცირე ზომის ტექსტის შედგენა, რომელშიც
ავლენს თვითგამოხატვის უნარს.ტექსტის სტრუქტურის დაცვა, ფლობს და ცდილობს
გამოიყენოს საბაზისო ენობრივი უნარ-ჩვევები.შედეგის
გასაუმჯობესებლად გამოიყენოს წერის ეფექტური სტრატეგიები წერის პროცესის
ყველა ეტაპზე (მოსამზადებელი ტექსტის შედგენა, ტექსტის გაუმჯობესება).
ლაპარაკი: შეუძლია ინტერაქციაში მონაწილეობა.შეუძლია ყოფითი საკომუნიკაციო სიტუაციისთვის თავის გართმევა.მისთვის ნაცნობ თემებზე ლაპარაკი.იყენებს საბაზისო ენობრივ უნარ-ჩვევებს.შეუძლია მიმართოს სხვადასხვა სტრატეგიას სამეტყველო ამოცანების ეფექტურად გადაჭრის ხელშესაწყობად და ზეპირი მეტყველების უნარის გასაუმჯობესებლად.
კულტურათა დიალოგი: ამოიცნოს სამიზნე ქვეყნის/ქვეყნების კულტურული რეალიები. გამოიჩინოს ინტერესი და გამოავლინოს ტოლერანტული დამოკიდებულება
უცხოურენოვანი კულტურული და სოციოკულტურული თავისებურებების მიმართ.
უცხოური ენის პრაქტიკული
გამოყენება(მედიაცია): შეუძლია უცხოურ ენაზე განახორციელოს სხვადასხვა ტიპის პროექტი (მაგ., ზეიმის
მოწყობა, შეხვედრები იმავე ქალაქში/რეგიონში მოღვაწე უცხოურენოვანებთან, მუზეუმის კატალოგის უცხოენოვანი ვერსიის
შექმნა სკოლის ვებ-გვერდზე განსათავსებლად და
სხვა).
სწავლის სწავლა: შეუძლია
დამოუკიდებლად განსაზღვროს შესასრულებელი დავალების მოთხოვნები. სტრატეგიული
უნარების გამოყენება წარმატებული სწავლების უზრუნველსაყოფად. რესურსების გამოყენება
სასწავლო საქმიანობის ხელშესაწყობად.ინფორმაციის დამუშავება მისი დამახსოვრებისა
და ეფექტურად გამოყენების მიზნით.თანამშრომლობა თანაკლასელებთან,
მასწავლებელთან, მეწყვილესთან შედეგების გაუმჯობესების ხელშეწყობის მიზნით.
|
სწავლების მეთოდები
|
ინტერაქტიული მეთოდი, როლებიანი თამაშები,
სიტუაციური ამოცანები, სიმულაციები, ლექცია, დისკუსია, სასწავლო პროექტები.
|
კლასის ორგანიზაციის ფორმები
|
ჯგუფური, ინდივიდუალური, წყვილებში, მთელ კლასთან და
ა. შ.
|
სასწავლო კურსის შეფასება
ü შეფასების
ტიპები
ü შეფასების
ფორმები
|
ფასდება:
ა)
საშინაო დავალება
ბ)
საკლასო სამუშაო
გ)
შემაჯამებელი სამუშაო
გამოყენებულია – განმავითარებელი, განმსაზღვრელი,
ინდივიდუალური და ჯგუფური შეფასების ფორმები, წინასწარ გამზადებული და კათედრის
სხდომაზე დამტკიცებული შეფასების რუბრიკის მიხედვით.
შეფასება ხდება 10 ბალიანი სისტემით.
|
რესურსები
|
გაკვეთილზე საჭიროებისა და თემის მიხედვით
გამოყენებულია– სახელმძღვანელო, სამუშაო რვეული, ტესტები, კომპიუტერი,
პროექტორი, მაგნიტოფონი–CD player, DVD player.
|
ელექტრონული (კომპიუტერული) პროგრამები და რესურსები
|
www. Longman.com
www. macmillanpracticeonline.com/newinspiration
www.macmillamenglish.com/inspiration
|
თემატურ–კალენდარული გეგმა
VIII კლასი
20____–20____
სახელმძღვანელო: Inspiration 2
კვირეული დატვირთვა: 3
საათი
I სემესტრი – ___ გაკვეთილი, 2 შემაჯამებელი (სულ __ გაკ.)
II სემესტრი –___
გაკვეთილი, 3 შემაჯამებელი (სულ __ გაკ.)
წელიწადში ___ გაკვეთილი; ___ სამუშაო კვირა
N
|
Topics–თემა
|
Page–გვერდი
|
Vocabulary–ლექსიკა
|
Grammar–გრამატიკა
|
Teaching hours–დათმობილი საათები
|
Date–თარიღი
|
1
|
Welcome !
|
6-9
|
Nationalities
|
Present simple: be
|
2 h.
|
|
2
|
Unit 1 Making Friends
1.1.Do
you really speak Chinese?
1.2. You’re standing on my foot!
1.3. It’s my sister’s birthday.
1.4.Itegrated skills: Personal profiles.
Inspiration Extra!
Culture: Welcome To London
|
12-23
|
Talking about regular activities.
Listening for personal information.
Writing about routines
|
Present Simple
|
11 h.
|
|
3
|
Unit 2 festivals
2.1Europe’s best street
party
2.2. We should stay
together.
2.3. I love going to
festivals.
2.4.Itagrated skills:
Celebrations
Inspiration extra!
|
22-29
|
carnavals and festivals
Adjectives
Social customs
prepositions of place
Town Facilities
Music
New Year’s Eve
Useful expressions
|
Comparative and superlative
adjectives
Should and Shouldn’t
Verb/Preposition+ gerund
Revision
|
11 h.
|
|
4
|
Review Units 1-2
|
30-31
|
1 h.
|
|||
5
|
Unit 3 Past Times
3.1 The fire started at the bakers
3.2.Did you have fun?
3.3. It was coming straight towards him
3.4. Itagrated skills : Biography
Inspiration extra!
Culture: Hello New York!
|
38-49
|
Buildings and places.
Inventions
Famous landmarks
Daily activities
Adjectives
Meteorites
Transport
Time reference words
Theatre
Jobs and occupations
Useful expressions
|
Past Simple affirmative
and negative
Past simple: questions and short answers.
Adverbial phrases of time
Past continuous
Why? because
Revision
|
11 h.
|
|
6
|
Unit 4 Performance
4.1. He isn’t going to go to university.
4.2. Which will you choose?
4.3. You spoke too fast
4.4. Integrated skills : TV programms
Inspiration extra!
|
48-57
|
Personal details
Recorded music
Feelings
Performance
TV programmes
Grammar words
Useful expressions
|
going to: future
Future simple: will?won’t
Adverbs of manner
Revision
|
11 h.
|
|
7
|
Review Units 3-4
|
58-59
|
1 h.
|
|||
8
|
Unit 5 Out and about
5.1 What’s happening tomorrow?
5.2. Could I borrow some money?
5.3. How do they do it?
5.4. Integrated skills: Suggestions and advices
Inspiration extra!
Culture: Teenage life
|
62-73
|
Sightseeing
Food
Satellite navigation
Prepositions of direction
Luggage and clothes
Dictionary words
useful expressions
|
present continuous
Future
sequencing adverbs
Some and any
How much/many/?
countable and
uncountable nouns
|
11 h.
|
|
9
|
Unit 6 Experiences
6.1 Have you recorded everything?
6.2. Have you ever...?
6.3.Too many tourists
6.4.Integrated skills: Favourite
Places
Inspiration extra!
|
74-83
|
Activities
Animals
Transport
Town facilities
Famous landmarks
Useful expressions
|
Present perfect
present perfect with just
Present perfect with ever/never
Indefinite pronouns and adverbs
too much/too many (not) enough
Revision
Linking words: and , but, becouse
|
11 h.
|
|
10
|
Review Units 5-6
|
84-85
|
1 h.
|
|||
11
|
Unit 7 Wonderful World
7.1.They must eat insects and worms
7.2. Do we have to go?
7.3. Don’t be frightened
7.4. Integrated Skills: Describing
a journey
Inspiration extra!
Culture: Saying it without words
|
88-99
|
Household items
Compound words
Routines and rules
Exhibitions
Animals
The Arctic
Useful expressions
|
must and mustn’t
have/has to and
don’t/doesn’t have to
Participial adjectives ending in ed/ing
Relative pronouns
which/that
want to/would like to
I’d rather
|
11 h.
|
- -
|
12
|
Unit 8 Moving Images
8.1. The characters seem to speak
8.2. If we mix red and green...
8.3. You are brilliant, aren’t you?
8.4. Integrated skills: Describing a process
Inspiration extra! Project
|
100-109
|
Kitchen utensils and equipment; food and drink; family; hobbies; life in
another country
|
Some, any;
countable/uncountable nouns; question tags with be
|
11 h.
|
|
13
|
Review Units 7-8
|
110-111
|
1 h.
|
|||
14
|
Progress test 1
|
1 h.
|
||||
15
|
Progress test 2
|
1 h.
|
||||
16
|
Progress test 3
|
1 h.
|
||||
17
|
Progress test 4
|
1 h.
|
||||
18
|
Final test 5
|
1 h.
|
მე–10 კლასი
სასწავლო საგნის
სახელწოდება
|
ინგლისური ენა
|
მასწავლებელი
|
ნინო კალანდია
574–71–71–20 591–99–39–29
|
სწავლების კლასი,
საფეხური
|
X კლასი,
საშუალო საფეხური
|
სახელმძღვანელო
|
Gateway
A2 David Spencer
|
სასწავლო საგნის ხანგრძლივობა და საათების რაოდენობა
|
2 სემესტრი, პირველი
სემესტრი–28 სთ, მეორე სემესტრი–39 სთ
35 სასწავლო კვირა, 67 სთ.
|
სასწავლო საგნის სტატუსიმოცემულ კლასში
|
ძირითადი სასწავლო
საგანი (I უცხოური ენა)
|
სასწავლო კურსის ზოგადი
აღწერა
|
კურსის მიზანია მოსწავლეთა მომზადება ინგლისური ენისB1 დონისათვის.
Gateway A2 პასუხობს ეროვნული
სტანდარტის მოთხოვნას, განუვითაროს მოსწავლეს კითხვის, წერის, მოსმენის,
საუბრის, ანალიტიკური აზროვნების უნარები, ხელს უწყობს ზოგადი განათლების დონის
ამაღლებას და იმ უნარ–ჩვევების ჩამოყალიბებას, რომლებისც განსაზღვრულია ეროვნული
სასწავლო გეგმით.
სახელმძღვანელო აგებულია ენის სწავლების თანამედროვე
მეთოდებისა და მიდგომების გამოყენებით და ხელს უწყობს ისეთი ინტერაქტიული
სასწავლო პროცესის შექმნას, სადაც აქცენტი კეთდება მოსწავლესა და შედეგზე.
მოსწავლეს შეუძლია ინტერაქცია სხვადასხვა თემაზე,
ინფორმაციის გაცვლა, აღწერა–დახასიათება, მსჯელობა სხვადასხვა ქვეყნებზე, მათ
ტრადიციებსა და ზნე–ჩვეულებებზე. გარდა ამისა, სახელმძღვანელო საშუალებას იძლევა
მოსწავლეებმა მიიღონ განათლება ისტორიასა და გეოგრაფიაში, ხელოვნებასა და ლიტერატურაში.სახელმძღვანელო
მთლიანად მორგებულია ეროვნული გეგმით გათვალისწინებულ ლექსიკურ და გრამატიკულ
მოთხოვნებს.
სახელმძღვანელო მდიდარია გრამატიკული სავარჯიშოებით და
თვალსაჩინოებით: ილუსტრაციებით, სქემებით, დიაგრამებით და ცხრილებით, რაც
მასალის აღქმას უწყობს ხელს, ასევე ინტეგრირებული დავალებებით, რაც გულისხმობს
რამდენიმე უნარის ერთდროულად განვითარებას.
სახელმძღვანელოში წარმოდგენილი მასალა ხელს უწყობს
მრავალმხრივი ხედვის ჩამოყალიბებას საკითხის ირგვლივ, ანვითარებს ანალიზისა და
სინთეზის უნარს, ასევე ხელს უწყობს მულტიკულტურული ღირებულებების ჩამოყალიბებასა
და განვითარებას, რომლებიც ზოგადი განათლების ეროვნულ მიზნებშია წარმოდგენილი.
სამუშაო რვეულში გრამატიკული სავარჯიშოების შესრულება
მოსწავლეებს ეხმარება, კარგად შეიმეცნონ ენის სტრუქტურა და მინიმუმამდე
დაიყვანონ გრამატიკული შეცდომები. მოსმენის სავარჯიშოები ავითარებს მოსმენილი
ტექსტიდან შინაარსთან ერთად დეტალებისა და სპეციფიკური ინფორმაციის აღქმის
უნარს. საუბრის სავარჯიშოები ეხმარება მოსწავლეს ბუნებრივი ინტონაციისა და სწორი
გამოთქმის შესწავლაში. ტექსტის წერაზე ორიენტირებული სავარჯიშოები კვლავაც წერის
უნარების გაუმჯობესების ძირითადი საშუალებაა, რასაც შემდგომში მოსწავლის მიერ
თავად შედგენილი ტექსტის წერა მოსდევს. მოსწავლეებს მოეთხოვებათ საკუთარი
პორტფოლიოების (ნაშრომების ისტორია) წარმოება, რაც ნათლად ასახავს მათ სწავლის
პროგრესს და დამოუკიდებლად სწავლის სურვილს აღუძრავს.
|
სასწავლო საგნის
აუცილებელი საბაზისო კომპეტენციები
|
მოსწავლეს უნდა ჰქონდეს მზაობა A2 დონისათვის, ფლობდეს საბაზო საფეხურის ბოლო
ეტაპის სტანდარტით გათვალისწინებული მოთხოვნების შესაფერის გრამატიკულ სტრუქტურებს
და ლექსიკურ მარაგს.
|
საგნის სწავლების მიზანი და ამოცანები
|
განუვითაროს მოსწავლეს უცხოური ენის სტანდარტის, ს5
დონით გათვალისწინებული მიმართულებების (მოსმენა, კითხვა, წერა, ლაპარაკი,
კულტურათა დიალოგი, უცხოური ენის პრაქტიკული გამოყენება (მედიაცია), სწავლის
სწავლა) მოთხოვნის შესაბამისი ცოდნა და უნარ–ჩვევები.
მოამზადოს მოსწავლე Gateway B1 წიგნისთვის.
|
სასწავლო კურსის
მისაღწევი შედეგები
|
კურსის წარმატებით დამთავრების შემთხვევაში მოსწავლებს
უნდა შეეძლოს:
მოსმენა: მოისმინოს და გაიგოს უცხოენოვან თანამოსაუბრეთა
შორის მიმდინარე ინტერაქცია (დიალოგი, ინტერვიუ) სხვადასხვა თემაზე.სხვადასხვა სახის აუდიოჩანაწერი (საინფორმაციო გადაცემა, ინტერვიუ)ნაცნობ თემატიკაზე.მიმართოს სხვადასხვა
სტრატეგიას მოსასმენი ამოცანების ეფექტურად გადაჭრის ხელშესაწყობად და მოსმენის უნარის გასაუმჯობესებლად.
კითხვა: წაიკითხოს და გაიგოს სხვადასხვა სახის დარგობრივი
შემეცნებითი ტექსტი (ისტორიის, კულტურის,
არქეოლოგიის, გეოგრაფიის, ეკოლოგიის და სხვა სფეროდან).ბიოგრაფიის წაკითხვა და გაგება.ადაპტირებული
მოთხრობის/ ნოველის წაკითხვა და გაგება.კომიქსის წაკითხვა და გაგება. ტექსტის სტრუქტურული
მახასიათებლების, ნასწავლი ენობრივი ფორმებისა და მათი
ფუნქციის ამოცნობა შინაარსიან კონტექსტში.ხმამაღლა წაიკითხოს
ტექსტი/ნაწყვეტი.მიმართოს სხვადასხვა სტრატეგიას საკითხავი ამოცანების ეფექტურად
გადაჭრის ხელშესაწყობად და კითხვის უნარის გასაუმჯობესებლად.
წერა: დაწეროს ესე/წერილი, რომელშიც გადმოსცემს საკუთარ შთაბეჭდილებებს, თვალსაზრისებს (მაგ., მოგზაურობის შთაბეჭდილებები, გამოხმაურება ნანახ
სპექტაკლზე/ჩატარებულ ღონისძიებაზე და სხვა).
დაწეროს
სარეკლამო ხასიათის ინფორმაციული ტექსტი(ტურისტული გზამკვლევი,
ინფორმაციული ბუკლეტი).შექმნას ტექსტის სტრუქტურა, ფლობს და ფუნქციურად იყენებს საბაზისო ენობრივ უნარ-ჩვევებს. გამოიყენოს წერის ეფექტური სტრატეგიები წერის პროცესის ყველა ეტაპზე (მოსამზადებელი, ტექსტის შედგენა, ტექსტის
გაუმჯობესება).
ლაპარაკი: ინტერაქციაში მონაწილეობა მისთვის ნაცნობ თემებზე,
საკითხებზე.ყოფითი საკომუნიკაციო სიტუაციისთვის თავის გართმევა.მისთვის ნაცნობ
თემებზე ლაპარაკი.ზეპირი მოხსენების წარდგენა (პრეზენტაცია) მისთვის საინტერესო
თემაზე.ფლობს და იყენებს საბაზისო ენობრივ უნარ-ჩვევებს. მიმართავს სხვადასხვა
სტრატეგიებს სამეტყველო ამოცანების ეფექტურად გადასაჭრელად და ზეპირი
მეტყველების უნარის გასუმჯობესებლად.
კულტურათა დიალოგი: იჩენს ინტერესს და ავლენს ტოლერანტულ დამოკიდებულებას
კულტურათათავისებურებების მიმართ.
უცხოური ენის პრაქტიკული
გამოყენება(მედიაცია): შეუძლია უცხოური ენის ცოდნის საგანმანათლებლო მიზნით გამოყენება.
სწავლის სწავლა: დამოუკიდებლად განსაზღვროს შესასრულებელი დავალების
მოთხოვნები. გამოიყენოს სტრატეგიული უნარები
წარმატებული სწავლის უზრუნველსაყოფად. გამოიყენოს რესურსები სასწავლო საქმიანობის ხელშესაწყობად.დაამუშაოს ინფორმაცია მისი დამახსოვრებისა და
ეფექტურად გამოყენების მიზნით.შეუძლია თანამშრომლობა თანაკლასელებთან, მასწავლებელთან, მეწყვილესთან შედეგების
გაუმჯობესების მიზნით.
|
სწავლების მეთოდები
|
ინტერაქტიული
მეთოდი, როლებიანი თამაშები, სიტუაციური ამოცანები, სიმულაციები, ლექცია,
დისკუსია, სასწავლო პროექტები.
|
კლასის ორგანიზაციის
ფორმები
|
ჯგუფური, ინდივიდუალური,
წყვილებში, მთელ კლასთან და ა. შ.
|
სასწავლო კურსის
შეფასება
შეფასების ტიპები
შეფასების ფორმები
|
ფასდება:
ა)
საშინაო დავალება
ბ)
საკლასო სამუშაო
გ)
შემაჯამებელი სამუშაო
გამოყენებულია – განმავითარებელი, განმსაზღვრელი,
ინდივიდუალური და ჯგუფური შეფასების ფორმები, წინასწარ გამზადებული და კათედრის
სხდომაზე დამტკიცებული შეფასების რუბრიკის მიხედვით.
შეფასება ხდება 10 ბალიანი სისტემით.
|
რესურსები
|
გაკვეთილზე საჭიროებისა და თემის მიხედვით
გამოყენებულია– სახელმძღვანელო, სამუშაო რვეული, ტესტები, კომპიუტერი,
პროექტორი, მაგნიტოფონი–CD player, DVD player.
|
ელექტრონული (კომპიუტერული) პროგრამები და რესურსები
|
www. Longman.com
www. gateway-online.net
|
თემატურ–კალენდარული გეგმა
X კლასი
20____–20____
სახელმძღვანელო: Gateway A2
კვირეული დატვირთვა: 2
საათი
I სემესტრი ___
გაკვეთილი, 2 შემაჯამებელი (სულ __ გაკ.)
II სემესტრი ___
გაკვეთილი, 3 შემაჯამებელი (სულ __ გაკ)
წელიწადში სულ ___ გაკვეთილი; __ სასწავლო კვირა
N
|
Topic-თემა
|
Page-გვერდი
|
Vocabulary-ლექსიკა
|
Grammar-გრამატიკა
|
Teaching hours-დათმობილი საათები
|
Date-თარიღი
|
1
|
Starter unit
|
6-13
|
Classroom objects; colours;
countries and nationalities; numbers and time; the family; descriptions
|
To be; subject pron.;
possessive adj.; have got; demonstrative pron.; possessive ‘s
|
2 h.
|
|
2
|
Unit 1 Back to school
|
14-25
|
School subjects
School activities
Everyday activities
|
Present simple
Prepositions of time
|
5 h.
|
|
3
|
Unit 2 Time out
|
26-37
|
Free-time activities
Places to go in a town
|
Present simple; adverbs of
frequency; articles
|
5 h.
|
|
4
|
Gateway to exams(units 1-2)
Review and practice
|
38-39
|
2 h.
|
|||
5
|
Unit 3 Coming home
|
40-51
|
Rooms
Household objects and
furniture
Jobs around the house
|
There is/are; prepositions
of place; present continuous
|
5 h.
|
|
6
|
Unit 4 Body building
|
52-63
|
Parts of the body
Basic physical activities
Sports
|
Can/can’t; adverbs of
manner; have to/ don’t have to
|
5 h.
|
|
7
|
Gateway to exams(units 3-4)
Review and practice
|
64-65
|
2 h.
|
|||
8
|
Unit 5 Good food guide
|
66-77
|
Food; Drink
|
Countable and uncountable
nouns; some, any, a/an, a lot of, much, many; should/shouldn’t
|
5 h.
|
|
9
|
Unit 6 Tourist attractions
|
76-89
|
Countries and nationalities
Words connected with tourism
Transport
|
Past simple; to be; can
|
5 h.
|
|
10
|
Gateway to exams(units 5-6)
Review and practice
|
90-91
|
2 h.
|
|||
11
|
Unit
7 Famous works
|
92-103
|
Places of work
Jobs and work
Culture and entertainment
|
Past simple
|
5 h.
|
|
12
|
Unit
8 Me and the world around me
|
104-115
|
Feelings
Personality
Social problems
|
Comparative/superlative
adjectives
|
5 h.
|
|
13
|
Gateway to exams(units 7-8)
Review and practice
|
116-117
|
2 h.
|
- -
|
||
14
|
Unit 9 Wild world
|
118-129
|
Wild animals and insects
The natural world
The weather
|
Be going to; will/won’t
|
5 h.
|
- -
|
15
|
Unit 10 Good bye
|
130-141
|
Clothes
Accessories
shops
|
Present perfect; just,
already, yet
|
5 h.
|
|
16
|
Gateway to exams(units 9-10)
Review and practice
|
142-143
|
2 h.
|
|||
17
|
Progress test 1
|
1 h.
|
||||
18
|
Progress test 2
|
1 h.
|
||||
19
|
Progress test 3
|
1 h.
|
||||
20
|
Progress test 4
|
1 h.
|
||||
21
|
Final test 5
|
1 h.
|
მე–12 კლასი
სასწავლო საგნის
სახელწოდება
|
ინგლისური ენა
|
მასწავლებელი
|
ნინო კალანდია
574–71–71–20 591–99–39–29
ninokalandia@rambler.ru
|
სწავლების კლასი,
საფეხური
|
XII კლასი,
საშუალო საფეხური
|
სახელმძღვანელო
|
Gateway B1+ David Spencer,
Anna Cole, Annie Cornford
|
სასწავლო საგნის ხანგრძლივობა და საათების რაოდენობა
|
2 სემესტრი, პირველი
სემესტრი–28 სთ, მეორე სემესტრი–39 სთ
35 სასწავლო კვირა, 67 სთ.
|
სასწავლო საგნის სტატუსიმოცემულ კლასში
|
ძირითადი სასწავლო
საგანი (I უცხოური ენა)
|
სასწავლო კურსის ზოგადი
აღწერა
|
კურსის მიზანია მოსწავლეთა მომზადება ეროვნული
გამოცდებისათვის.
Gateway B1+ პასუხობს ეროვნული
სტანდარტის მოთხოვნას, განუვითაროს მოსწავლეს კითხვის, წერის, მოსმენის,
საუბრის, ანალიტიკური აზროვნების უნარები, ხელს უწყობს ზოგადი განათლების დონის
ამაღლებას და იმ უნარ–ჩვევების ჩამოყალიბებას, რომლებისც განსაზღვრულია ეროვნული
სასწავლო გეგმით.
სახელმძღვანელო აგებულია ენის სწავლების თანამედროვე
მეთოდებისა და მიდგომების გამოყენებით და ხელს უწყობს ისეთი ინტერაქტიული
სასწავლო პროცესის შექმნას, სადაც აქცენტი კეთდება მოსწავლესა და შედეგზე.
მოსწავლეს შეუძლია ინტერაქცია სხვადასხვა თემაზე,
ინფორმაციის გაცვლა, აღწერა–დახასიათება, მსჯელობა სხვადასხვა ქვეყნებზე, მათ
ტრადიციებსა და ზნე–ჩვეულებებზე. გარდა ამისა, სახელმძღვანელო საშუალებას იძლევა
მოსწავლეებმა მიიღონ განათლება ისტორიასა და გეოგრაფიაში, ხელოვნებასა და
ლიტერატურაში.სახელმძღვანელო მთლიანად მორგებულია ეროვნული გეგმით
გათვალისწინებულ ლექსიკურ და გრამატიკულ მოთხოვნებს.
სახელმძღვანელო მდიდარია გრამატიკული სავარჯიშოებით და
თვალსაჩინოებით: ილუსტრაციებით, სქემებით, დიაგრამებით და ცხრილებით, რაც
მასალის აღქმას უწყობს ხელს, ასევე ინტეგრირებული დავალებებით, რაც გულისხმობს
რამდენიმე უნარის ერთდროულად განვითარებას.
სახელმძღვანელოში წარმოდგენილი მასალა ხელს უწყობს
მრავალმხრივი ხედვის ჩამოყალიბებას საკითხის ირგვლივ, ანვითარებს ანალიზისა და
სინთეზის უნარს, ასევე ხელს უწყობს მულტიკულტურული ღირებულებების ჩამოყალიბებასა
და განვითარებას, რომლებიც ზოგადი განათლების ეროვნულ მიზნებშია წარმოდგენილი.
სამუშაო რვეულში გრამატიკული სავარჯიშოების შესრულება
მოსწავლეებს ეხმარება, კარგად შეიმეცნონ ენის სტრუქტურა და მინიმუმამდე
დაიყვანონ გრამატიკული შეცდომები. მოსმენის სავარჯიშოები ავითარებს მოსმენილი
ტექსტიდან შინაარსთან ერთად დეტალებისა და სპეციფიკური ინფორმაციის აღქმის
უნარს. საუბრის სავარჯიშოები ეხმარება მოსწავლეს ბუნებრივი ინტონაციისა და სწორი
გამოთქმის შესწავლაში. ტექსტის წერაზე ორიენტირებული სავარჯიშოები კვლავაც წერის
უნარების გაუმჯობესების ძირითადი საშუალებაა, რასაც შემდგომში მოსწავლის მიერ
თავად შედგენილი ტექსტის წერა მოსდევს. მოსწავლეებს მოეთხოვებათ საკუთარი
პორტფოლიოების (ნაშრომების ისტორია) წარმოება, რაც ნათლად ასახავს მათ სწავლის
პროგრესს და დამოუკიდებლად სწავლის სურვილს აღუძრავს.
|
სასწავლო საგნის
აუცილებელი საბაზისო კომპეტენციები
|
მოსწავლეს უნდა ჰქონდეს მზაობა B1 და B1+ დონისათვის, ფლობდეს საბაზო საფეხურის ბოლო
ეტაპის სტანდარტით გათვალისწინებული მოთხოვნების შესაფერის გრამატიკულ
სტრუქტურებს და ლექსიკურ მარაგს.
|
საგნის სწავლების მიზანი და ამოცანები
|
განუვითაროს მოსწავლეს უცხოური ენის სტანდარტის, ს7
დონით გათვალისწინებული მიმართულებების (მოსმენა, კითხვა, წერა, ლაპარაკი,
კულტურათა დიალოგი, უცხოური ენის პრაქტიკული გამოყენება (მედიაცია), სწავლის
სწავლა) მოთხოვნის შესაბამისი ცოდნა და უნარ–ჩვევები.
მოამზადოს მოსწავლე ეროვნული გამოცდებისათვის.
|
სასწავლო კურსის
მისაღწევი შედეგები
|
კურსის წარმატებით დამთავრების შემთხვევაში მოსწავლებს
უნდა შეეძლოს:
მოსმენა: მოისმინოს და გაიგოს სხვადასხვა ტიპისაუდიოჩანაწერები აქტუალურ ან მისთვის საინტერესოთემატიკაზე (მაგ., შემეცნებითი ხასიათის გადაცემა,დოკუმენტური ფილმი, ტელეჟურნალი, დისკუსია).
მიმართოს სხვადასხვა სტრატეგიას მოსმენილი ტექსტისშინაარსის გასააზრებლად.
კითხვა: წაიკითხოს, გაიგოს და გააანალიზოსსაგანმანათლებლო ინტერესებთან დაკავშირებულიუცხოენოვანი ტექსტები (მაგ., სამეცნიერო-პოპულარულისტატია, ესე, საგაზეთო პუბლიკაცია, ბუკლეტი, რეპორტაჟიდა სხვა). წაიკითხოს, გაიგოს და გააანალიზოს მხატვრულიტექსტები (მოთხრობა, ნოველა, მინიატურა, პოეზიის,თანამედროვე პროზის ნაწყვეტები). გააანალიზოს ტექსტისტრუქტურული და ენობრივი მახასიათებლებისმიხედვით.ფლობდეს სქემატური ჩანაწერების სხვადასხვატექნიკას. ფლობდეს და იყენებდეს სტრატეგიებს ტექსტისსიღრმისეულად შესწავლის მიზნით.
წერა: სხვადასხვა ტიპის საქმიანი წერილისწერა.დაწეროს სხვადასხვა ტიპის ტექსტი (მაგ., ესე, წერილისასკოლო ან ახალგაზრდული
ჟურნალისთვის) აქტუალურთემაზე/საკითხებზე (მაგ., ძალადობა სკოლაში, ეკოლოგიადა სხვა). წერისას შექმნას ტექსტის სტრუქტურა, ფლობდესდა იყენებდეს საბაზისო ენობრივ-გრამატიკულ უნარ-ჩვევებს.
ფლობდეს და იყენებდეს წერის ეფექტურ სტრატეგიებსწერის პროცესის ყველა (მოსამზადებელ, ტექსტისშედგენის, ტექსტის გაუმჯობესების) ეტაპზე.
ლაპარაკი: დიალოგური მეტყველება: მოსწავლესშეუძლია ინტერაქციაში მონაწილეობა მისთვის ნაცნობთემატიკაზე. მონოლოგური მეტყველება: მოსწავლესშეუძლია ისეთ აქტუალურ საკითხებზე საუბარი,რომლებსაც საკითხავ ტექსტებში გაეცნო. წარმოადგინოსზეპირი მოხსენება (პრეზენტაცია) აქტუალური საკითხის,პრობლემის გარშემო. მოსწავლე ფლობს და მეტყველებისასფუნქციურად იყენებს ენობრივ-გრამატიკულ უნარ-ჩვევებს.მოსწავლე ფლობს სტრატეგიებს სამეტყველოამოცანების ეფექტურად გადაჭრის ხელშესაწყობად დაზეპირი მეტყველების უნარის გასაუმჯობესებლად.
კულტურათა დიალოგი: მოსწავლე იჩენს ინტერესს დაავლენს ტოლერანტულ დამოკიდებულებას კულტურათათავისებურებების მიმართ.
უცხოური ენის პრაქტიკული
გამოყენება(მედიაცია): მოსწავლეს შეუძლია უცხოური ენის საგანმანათლებლო
მიზნით გამოყენება.
|
სწავლების მეთოდები
|
ინტერაქტიული
მეთოდი, როლებიანი თამაშები, სიტუაციური ამოცანები, სიმულაციები, ლექცია,
დისკუსია, სასწავლო პროექტები.
|
კლასის ორგანიზაციის
ფორმები
|
ჯგუფური, ინდივიდუალური,
წყვილებში, მთელ კლასთან და ა. შ.
|
სასწავლო კურსის
შეფასება
შეფასების ტიპები
შეფასების ფორმები
|
ფასდება:
ა)
საშინაო დავალება
ბ)
საკლასო სამუშაო
გ)
შემაჯამებელი სამუშაო
გამოყენებულია – განმავითარებელი, განმსაზღვრელი,
ინდივიდუალური და ჯგუფური შეფასების ფორმები, წინასწარ გამზადებული და კათედრის
სხდომაზე დამტკიცებული შეფასების რუბრიკის მიხედვით.
შეფასება ხდება 10 ბალიანი სისტემით.
|
რესურსები
|
გაკვეთილზე საჭიროებისა და თემის მიხედვით
გამოყენებულია– სახელმძღვანელო, სამუშაო რვეული, ტესტები, კომპიუტერი,
პროექტორი, მაგნიტოფონი–CD player, DVD player.
|
ელექტრონული (კომპიუტერული) პროგრამები და რესურსები
|
www. Longman.com
www. gateway-online.net
|
თემატურ–კალენდარული გეგმა
XII კლასი
20___–20___
სახელმძღვანელო: Gateway B1
კვირეული დატვირთვა:
2 საათი
I სემესტრი __ გაკვეთილი, __შემაჯამებელი (სულ__გაკ.)
II სემესტრი __ გაკვეთილი, __შემაჯამებელი (სულ __ გაკ)
წელიწადში სულ 62 გაკვეთილი; 35
სასწავლო კვირა
N
|
Topic-თემა
|
Page-გვერდი
|
Vocabulary-ლექსიკა
|
Grammar-გრამატიკა
|
Teaching hours-დათმობილი საათები
|
Date-თარიღი
|
1
|
Unit 1 Identity Match
|
6-17
|
Appearance; Personality;
Synonyms and partial synonyms.
|
Present simple and present
continuous; State and action verbs.
|
5 h.
|
|
2
|
Unit 2 Epic journeys
|
18-29
|
Transport and travel;
Accommodation; Phrasal verbs connected with travel.
|
Past cont, past simple, past
perfect; used to
|
5 h.
|
|
3
|
Gateway to exams(units 1-2)
Review and practice
|
30-31
|
1 h.
|
|||
4
|
Unit 3 City life
|
32-43
|
Cities and houses;
Adjectives describing a city.
|
Present perfect simple and
Past simpe; ever, never, for, since, yet, already, just;
Present perfect cont.
|
5 h.
|
|
5
|
Unit 4 Food fot thought
|
44-55
|
Food. Describing food.
|
Will, be going to; Present Simple, Present Cont for Future;
Future Cont and Future Perfect.
|
5 h.
|
|
6
|
Gateway to exams(units 3-4)
Review and practice
|
56-57
|
1 h.
|
|||
7
|
Unit 5 Learning for life
|
58-69
|
School and university
subjects; Words connected with school and university.
|
Modal verbs of obligation,
prohibition, advice and permision; Firs and Second Conditional.
|
5 h.
|
|
8
|
Unit 6 Appliance of science
|
70-81
|
Everyday inventions;
Operating technology; Prepositional phrases with adjectives.
|
The passive; Have
something done.
|
5 h.
|
|
9
|
Gateway to exams(units 5-6)
Review and practice
|
82-83
|
1 h.
|
|||
10
|
Unit
7 Game on!
|
84-95
|
Sports. Sports venues and
equipment; Phrasal verbs connected with sport.
|
Defining relative clauses;
Non-defining relative clauses
|
5 h.
|
|
11
|
Unit
8 Art attack
|
96-107
|
Atr, theatre, music; Artists
|
Reported speech –
statements, questions, commands.
|
5 h.
|
|
12
|
Gateway to exams(units 7-8)
Review and practice
|
108-109
|
1 h.
|
|||
13
|
Unit 9 History’s mysteries
|
110-121
|
Nations. State and politics
|
Modal verbs of speculation
and deduction – present and past; Third conditional;
Narrative tenses.
|
5 h.
|
|
14
|
Unit 10 Shop until you drop
|
122-133
|
Shops. Shopping;
Collocations with money.
|
Indeterminate
pronouns: some-, any-, no-, every-. So andSuch
I wish and If only.
|
5 h.
|
|
15
|
Gateway to exams(units 9-10)
Review and practice
|
134-135
|
1 h.
|
|||
16
|
Progress test 1
|
1 h.
|
||||
17
|
Progress test 2
|
1 h.
|
||||
18
|
Progress test 3
|
1 h.
|
||||
19
|
Progress test 4
|
1 h.
|
||||
20
|
Final test 5
|
1 h.
|
No comments:
Post a Comment